fastshare
KVALITA video ripů - POPIS
Vypnout statistiky
KATEGORIEPOSLEDNÍ PŘÍSPĚVKYPOSLEDNÍ OZNÁMENÍSTATISTIKY UŽIVATELE
Nick: Anonymous
Příspěvků: 3394
Hodnost: Warman
Varování: 0
---
Právě je 25 čer 2017, 20:12





Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Pravidla fóra


    Pravidla pro Filmy - Novinky >>> ZDE <<< - Nepatří sem ripy z orig. DVD a Blu-Ray!





Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3 ] 
 KVALITA video ripů - POPIS 
Autor Zpráva
V.I.P.
V.I.P.
Uživatelský avatar

Registrován: 30 srp 2006, 08:57
Příspěvky: 1569
Bydliště: Warcenter
Příspěvek KVALITA video ripů - POPIS

    OZNAČENÍNEZKRÁCENĚVÝZNAM A OBSAH OZNAČENÍ
    AC3Dolby Digital (DD)je audio formát komprese poskytující prostorový zvuk
    BDRipBDRipRip z HD média jako je např. BluRay na velikost standardních CD (+-700MB)
    BluRayBluRay (BD)zdroj je vysokokapacitní médium pro uložení dat - filmů ve vysokém tzv. HD rozlišení (1080p, 1080i, 720p, 720i)
    BRBluRay (BD)zdroj je vysokokapacitní médium pro uložení dat - filmů ve vysokém tzv. HD rozlišení (1080p, 1080i, 720p, 720i)
    CAMCAMera (CAM)podobně jako u TS je zde zdroj kamera v kině
    CLONECLONE CD/DVDje originální 1:1 kopie CD/DVD v image souboru
    CrackCrackupravený soubor/y většinou EXE kterým se daný program spouští
    DDDolby Digital (DD)je audio formát komprese poskytující prostorový zvuk
    DivXDivXkomerční kodek pro kompresi obrazu do formátu Mpeg-4 (avi)
    DSRipDigital Satellite Rip (DSR)Rip z digitálního satelitu
    DTSDigital Theater Systems (DTS)je kompresní audio formát pro prostorový osmikanálový zvuk
    DVBDigital Video Broadcasting (DVB)může být DVB-T (pozemní) nebo S (satelitní)
    DVDDigital Versatile Disc (DVD)je formát digitálního optického datového nosiče, který může obsahovat filmy ve vysoké obrazové a zvukové kvalitě nebo různé jiné údaje
    DVDRDVDRkopie originálního DVD většinou rekomprimovaná na velikost DVD5 (4.7GB)
    DVDRipDVDRipRip z DVD na velikost standardních CD (+-700MB)
    DVDScrDVD-SCREENER (DVDScr)Rip z DVD s rozdílem. že zdroj je předváděcí (promo) DVD, které může obsahovat časomíru nebo jiné identifikační prvky
    FULLSCREENFULLSCREEN (FS)film v plnoobrazovém televizním rozlišení 4:3
    HD-DVDHD-DVDzdroj je vysokokapacitní médium pro uložení dat - filmů ve vysokém tzv. HD rozlišení (1080, 720px)
    HDRHDRkopie originálního HD videa z např. DVD9, HD-DVD, Blu-Ray
    HDTVHigh Definition TeleVision (HDTV)rip ze záznamu ve vysokém rozlišení (720, 1080px)
    HR.HDTVHigh Resolution High Definition (HRHD, HR.HDTV)je rip z HDTV převeden na poloviční rozlišení
    LINELINEje audio záznam z mikrofonu
    MP3MPEG Layer-3 (MP3)je digitální formát komprese dat pro uložení zvukových nahrávek a má nastavitelnou úroveň komprese, která se udává v tzv. bit rate
    NTSCNTSCstandard pro televizní vysílání užívaný v USA
    NUKENUKEfalešný nebo v některém aspektu chybně/špatně vytvořený release
    PALPALstandard pro televizní vysílání užívaný v Evropě
    PDTVPDTVzdroj je DVB-T/S
    PPVPay-Per-View (PPV)zkratka pro službu placených televiznich kanálů
    PROPERPROPERkorektní release splňující dané standardy
    R5R5je profesionálně zpracovaný TELECINE, čili film převedený z filmového kotouče do PC
    REPACKREPACKznovu zkompilovany release z důvodu nějaké chyby v předchozí verzi
    RFRFaneb (Region Free) označuje software který není uzamčen jen pro určité země
    SCREENERSCREENER (SCR)Rip převedený z VHS kazety do PC
    STVSTVje označení definující, že daný release nebyl uveden v kině a tudíž je jen pro nosiče DVD, VHS nebo pro TV
    SVCDSuper VideoCD (SVCD)je stejné jako VCD s tím rozdílem, že je video uloženo ve formátu MPEG-1/MPEG-2 s Variable bitrate
    TELECINETELECINE (TC)film převedený z filmového kotouče do PC
    TELESYNCTELESYNC (TS)formát nahraný pomocí digitální kamery v kině a audio stopa může být z jiného zdroje
    TVRipTVRipRip z televize např. kabelové
    UNRATEDUNRATEDfilm kterému ještě nebyla přidělena známka pro minimální doporučený věk (MPAA ap.)
    VBRVariable BitRate (VBR)proměnný datový tok – v méně náročných částech skladby je použit nižší bitrate
    VC-1VC-1kodek navržen na přehrávání HD DVD a Blu-ray disků
    VHSRipVHSRiprelease udělaný z VHS kazety
    VideoCDVideoCD (VCD)je formát videa Mpeg-1 (avi, mpg), předchůdce dnešních DVD
    WIDESCREENWIDESCREEN (WD)film v širokoúhlém kino rozlišení 16:9
    WORKPRINTWORKPRINT (WP)koncept čili nedokončený snímek získaný třeba ze střižny
    x264x264zdarma kodek pro enkódování H.264/MPEG-4 AVC video streamů
    XviDXviDnekomerční kodek pro kompresi obrazu do formátu Mpeg-4 (avi)
    DivX Re-EncDivX Re-Encfilm, který byl vytvořen překodováním VideoCD do malého Divx filmu
    WatermarksWatermarksmnoho filmů, které většinou pochází z Asie a jiných končin mají v horním rohu malé logo autora ripu nebo skupiny. Po celou dobu filmu je logo v rohu obrazovky a kazí zážitek z filmu
    Asian Silvers / PDVDAsian Silvers / PDVDJsou to filmy od východních pirátů, které většinou nabízí spousta skupin. Dají se velice levně pořídit v mnoha zemích (Indie, Thajsko, Čína, Malajsie), kvalita je většinou strašná a většinou se distribuují jako VideoCD. PDVDs je vlastně to stejné akorát vylisováno na DVD. Mají většinou vypínatelné titulky a kvalita je oproti Silers o dost lepší. V dnešní době je kvalita většiny SILVERS a PDVD velice dobrá a někdy stejná jako oficiální DVD, velice často se z nich ripují VCD.
    MiniDVD/cDVDMiniDVD/cDVDv podstatě DVD (mpeg2), avšak na CDR/CDRW
    HDHigh Definition (HD)video s vysokým rozlíšením
    LIMITEDLIMITEDurčené pro omezenou skupinu lidí, např.: umělecký film
    INTERNALINTERNALurčené pro uzavřenější skupinu, ne pro veřejnou distribuci
    GrupaGrupaoznačení pro organizovanou skupinu lidí zabývající se převážně vydáváním kopií her, filmů a programů prostřednictvím internetu
    INTERLACEDINTERLACEDnekorektní prokládání obrazu
    XVCDXVCDformát XVCD není u společnosti MPEG specifikován, je to vlastně VCD s nestandardními hodnotami
    XSVCDXSVCDformát XSVCD je podobně jako XVCD pro SVCD, tedy jiné parametry pro SVCD

    Zdroj: Internet Nerez 14.10.2009


    Zde je vysvětlení kvality video ripů ...snad trochu pomůže se zorientovat v nabídce filmů.

    Tak hurá do luštění:

    CAM
    Rip vytvořený většinou pomocí digitální kamery. Někdy je použit malý stojánek ale většinou to není možné, takže se kamera dost třese. I místo kde sedí kameraman nemusí být přímo proti plátnu, takže je to někdy nasnímáno z úhlu. Pokud je záznam dobře ořezán, je dost těžké poznat jestli u filmu byly titulky. Zvuk je nasnímán pomocí mikrofonu na kameře, a zvláště při komediích, je možno slyšet smích přes celý film. Vzhledem k těmto faktorům je zvuk a obraz většinou velice špatný, ale někdy máme štěstí, že v kině nebylo moc lidí a zvuk je proto docela dobrý.

    TELESYNC (TS)
    Telesync je vlastně to stejné jako CAM s vyjímkou že je použit zvuk z externího zdroje (sluchátka pro nedoslýchavé, v západní Evropě a USA je celkem běžné že jsou v kinech sluchátka). Tímto způsobem je možné dosáhnout skvělého zvuku, a neruší vás okolní zvuky a hluk. Ve většině případů je telesync nasnímán v prázdném kině a nebo v projekční místnosti s použitím profesionální kamery, čímž docílíme velmi dobré kvality obrazu a zvuku. Rozdíl v kvalitě je ale u různých telesynců velmi rozdílný, než takový telesync stáhnete prohlédněte si ukázku. Veliké množství TELESYNCů je vlastně CAM a za TS se jenom vydává, tak pozor!

    TELECINE (TC)
    Film vytvořený pomocí TELECINE stroje z filmových kotoučů. Zvuk a obraz mohou být perfektní, hodně záleží na použitém telecinovacím stroji a na jeho ceně. Takto vytvořený film má většinou správný poměr stran, dokonce existují i teleciny ve formátu 4:3. Perfektní příklad super Telecinu je RETURN OF THE KING na 3cd. Tomuto telecinu se dá vytknout pouze to že nemá úplně správně rozložené barvy a občas je dost tmavý. Telecine(TC) je někdy zaměněn s TIMECODE což je ukazatel času v mnoha screenerech. To nezaměňovat.

    SCREENER (SCR)
    Předprodejní VHS kazeta, kterou rozesílá studio do různých firem jako propagační materiál (a nebo třeba členům Oskarové poroty). Screener je vždy na VHS kazetě, a většinou má formát 4:3 (full screen) a/r. Dají se však najít i širokoúhlé screenery. Hlavní poznávací věc screenerů je "ticker" (nápis který běží dole pod obrazem a který hlásí zprávu o zákazu kopírování a telefonní číslo). Aby se dala taková kopie poznat bývá obraz v nějakých částech černobílý. Někdy je to jenom chvilka ale většinou je černobílá část sakra dlouhá. Podle použitého ripovacího zařízení je také kvalita, může být bezvadná, udělaná na stroji MASTER copy, a nebo velice špatná když je rip udělán z videa do počítače s použitím laciných komponentů. Většina VHS screenerů je předělána na VCD (VideoCD). Některé byly i dokonce udělány do SVCD (SuperVideoCD), ale většinou je kvalita screenerů ubohá a nedoporučujeme je stahovat.

    DVD-SCREENER (DVDscr)
    Stejný princip jako screener akorát udělán z předprodejního DVD. Většinou je film širokoúhlý, ale bez extra bonusů a doplňků na DVD. Běžící nápis je většinou průhledný a neruší tak sledování filmu. Pokud tvůrce ripu umí ripy dělat je kvalita dokonalá. Většinou se převádí do SVCD nebo DivX/XviD.

    DVDRip
    Kopie klasického prodávaného DVD. Někdy ale může jít o PRE retail (například, Star Wars episode 2 a obsah skutečného DVD v obchodě může být jiný ale většinou není) u tohoto ripu je excelentní kvalita. DVDripy se předělávají do SVCD a DivX/XviD.

    VHSRip
    Naripování klasické VHS třeba z půjčovny, většinou se používá na sport, nebo porno.

    TVRip
    Televizní seriály naripované z kabelovky (a nebo pomocí digitálního satelitu, kvalitního kabelového rozvodu) většinou se takhle ripují speciální epizody seriálů které nikde jinde než na satelitu nevysílají. Ve většině případů se používá k zachycení filmu počítač a Tv nebo satelitní PCI karta. Je velice časté naripovat novinkové filmy ze satelitu rovnou ve formátu MPEG2, většinou se tyto ripy předělávají na VCD/SVCD/DivX/XviD.

    WORKPRINT (WP)
    Je to kopie filmu který není dokončený. Můžou chybět scény, hudba a kvalita může být od perfektní k strašné. Nějaké WP mohou být docela dost jiné než finální film(Men In Blacks třeba chyběli nestvůry a herci. Dobrý příklad je ještě třeba HULK a KILLBILL Vol1) a nebo naopak můžou tam být scény které ve finálním filmu chybí (Jay and Silent Bob). WP může být velikou raritou ve vaší sbírce filmů ale záleží na kvalitě.

    DivX Re-Enc
    Je to film který byl vytvořen překodováním VideoCD do malého Divx filmu. Tento způsob distribuce filmů volí malé skupiny a šíří je po sdílecích sítích. Výhoda tohoto formátu je malá velikost výsledných filmů (200MB) ale kvalita je většinou strašná.

    Watermarks
    Mnoho filmů, které většinou pochází z Asie a jiných končin mají v horním rohu malé logo autora ripu nebo skupiny. Po celou dobu filmu je logo v rohu obrazovky a kazí zážitek z filmu.

    Asian Silvers / PDVD
    Jsou to filmy od východních pirátů, které většinou nabízí spousta skupin. Dají se velice levně pořídit v mnoha zemích (Indie, Thajsko, Čína, Malajsie), kvalita je většinou strašná a většinou se distribuují jako VideoCD. PDVDs je vlastně to stejné akorát vylisováno na DVD. Mají většinou vypínatelné titulky a kvalita je oproti Silers o dost lepší. V dnešní době je kvalita většiny SILVERS a PDVD velice dobrá a někdy stejná jako oficiální DVD, velice často se z nich ripují VCD.


    --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---


    PUKKA vnese do scény řád… konec chaosu, Rusové přináší nový rip!
    Citace:
    PUKKA vnese do scény řád
    Jedna z nejprestižnějších filmových pirátských skupin PUKKA, která má svoje základy v Rusku, se rozhodla učinit přítrž chaosu, který vládne na poli filmové scény. Rusové přichází se zajímavým prohlášením a konceptem a odkrývají jindy nedostupné informace distribuce svých releasů. Vše je uvedeno v jejich posledním ripu Flyboys.READNFO.R5.XViD_PUKKA.

    Na ruském černém trhu je již neúnosná situace. Množství filmových ripů, které si lze na tamních “stáncích” zakoupit už přesáhlo hranici. Velká filmová studia se proto proti tomuto pirátství rozhodla bojovat a přišla s poněkud překvapivou, leč zřejmě efektivní metodou. Před vydáním retail DVD verze daného filmu, který lze v
    nejlepší kvalitě zakoupit v obchodech vydává i tzv. R5 verzi, což je vlastně něco jako pirátský TELECINE, zpracovaný špičkovými odborníky v profesionálních studiích. Tato verze má vysokou kvalitu, kterou lze mnohdy přirovnat k DVDSCREENERu. Ne výjímečně jsme byli svědky toho, že rip označený jako TELECINE kvalitou DVDSCREENER dokonce převyšoval. R5 však není zcela čistý, na záznamu lze najít vlasy či jiné chyby, které však normální divák okem nepostřehne. Ukázky takových chyb si můžete prohlédnout na obrázcích na konci tohoto postu. Tato “nečistá” verze jde potom v Rusku do obchodu ještě před vydáním retail DVD přibližně v době, kdy se na černých trzích objevují první amatérské pirátské TELECINE ripy nevalné kvality. Velká filmová studia se tak vlastně snaží konkurovat pirátům.

    Ruská PUKKA se tedy rozhodla, že svoje releasy bude označovat tak, aby kvalita ripu na stupnici odpovídala skutečné kvalitě. Nový koncept má tedy vypadat následovně.

    DVDRip / DVDSCREENER / R5 / TELECINE / TELESYNC / CAM… Nový R5 formát bude navíc rozdělen podle toho, zda má původní zvuk v angličtině, nebo je zvuková stopa doplněna z jiného zdroje takto:

    Nazevfilmu.R5.format.skupina - takto bude označena R5 verze s původním anglických zvukem, podle rusů měly být takto označené například releasy The.Departed.PROPER.READ.NFO.TC.XviD-ZN, Trust.The.Man.LiMiTED.DVDSCR.DVDR-BOOM či The.Matador.2005.DVDRiP.XviD-HLS.

    Nazevfilmu.R5.LINE.format.skupina - toto označení přísluší každému R5 ripu, který nemá původní anglickou zvukovou stopu a tato je dodána z jiného zdroje. Tomuto formátu odpovídají nám velmi dobře známé ripy Crank.TC.XviD-ZN a Ice.Age.2.The.Meltdown.DVDSCR.XViD-DaNK.

    Ruská PUKKA přichází se zajímavým a promyšleným konceptem, který by se mohl stát standardem a vnést na pole filmové scény konečně trochu pořádek. Jen si vzpomeňte na chaos okolo Pirátů z Karibiku. Až tedy někdy uvidíte nový rip s označením R5, můžete očekávat minimálně kvalitu na úrovni DVDSCREENERu.


    Zdroj: www.warezblog.net


    Současná praxe vydávání "R5" kopií v ruskojazyčné oblasti vypadá takto:
    Doplněno dodatečně (10/2011) podle aktuálního stavu:
    V Rusku, resp. v rusky mluvící zóně, je vydáno komerční R5 DVD (R5 DVD9), které obvykle neobsahuje orig. (anglický) zvuk k filmu, ale jen ruský, přip. i ukrajinský profesionální dabing, většinou bez titulků. Obsahují běžně množství upoutávek na filmy, přip. i reklamu. Bonusy obvykle žádné nebo jen ve velmi omezeném rozsahu (fotografie). Kvalita obrazu je obvykle k nerozeznání od oficiálně vydaných DVD R1 (pokud je filmový záznam datově stejně velký). Do volného oběhu na Internet se dostanou buď "plné verze" včetně reklam, nebo z DVD9 upravené "čisté" verze pro velikost DVD5. Z DVD9 často stačí pro tuto úpravu použít menu, obraz a ruský zvuk bez dalších úprav dodatečnou kompresí.
    Je však dobré si ohlídat, z jakého zdroje byly R5 DVD ripy vytvořeny, protože datový objem záznamu v orig. R5 DVD5 bývá často snížen značným obsahem trailerů a reklam. Proto ripy pořízené z R5 DVD9 mívají podstatně lepší obrazovou kvalitu, než z orig. DVD5 (někdy ne).

    Postupným vývojem R5 DVD ztrácí na významu, protože s nástupem nahrávek v HD kvalitě se první HD screener či někde "upirátěná" kopie PPV (Pay Per View - placené služby - např. přehrání filmu na TV monitoru v hotelovém pokoji) objeví na netu i dřív, než R5 DVD ripy z Ruska.
    K takto pořízeným ripům se pak přilepí dostupná zvuková stopa v jiném jazyce a zpravidla ve snížené kvalitě.

    Poznámka: R5 znamená ve skutečnosti "Region 5", tj. území (státy), na němž je kopie DVD prodávána (viz "regiony DVD").


    (nefunkční obrázky vyřazeny z načtení do stránky - ladan)
    chyby v “nečistém” R5 ripu:

    http://img2.imagepile.net/img2b/960161zk8ix3.jpg
    http://img2.imagepile.net/img2b/291272el6hm6.jpg
    http://img2.imagepile.net/img2b/311833xn6ac2.jpg
    http://img2.imagepile.net/img2b/835425du5.jpg
    http://img2.imagepile.net/img2b/88386tt9.jpg


    --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---


    Zde je to taky pěkně napsané a navíc i nové tipy ... bohužel anglicky ... kdyby to někdo chtěl přeložit tak klidně může.

    CAM -
    A cam is a theater rip usually done with a digital video camera. A mini tripod is sometimes used, but a lot of the time this wont be possible, so the camera make shake. Also seating placement isn't always idle, and it might be filmed from an angle. If cropped properly, this is hard to tell unless there's text on the screen, but a lot of times these are left with triangular borders on the top and bottom of the screen. Sound is taken from the onboard microphone of the camera, and especially in comedies, laughter can often be heard during the film. Due to these factors picture and sound quality are usually quite poor, but sometimes we're lucky, and the theater will be fairly empty and a fairly clear signal will be heard.

    TELESYNC (TS) -
    A telesync is the same spec as a CAM except it uses an external audio source (most likely an audio jack in the chair for hard of hearing people). A direct audio source does not ensure a good quality audio source, as a lot of background noise can interfere. A lot of the times a telesync is filmed in an empty cinema or from the projection booth with a professional camera, giving a better picture quality. Quality ranges drastically, check the sample before downloading the full release. A high percentage of Telesyncs are CAMs that have been mislabeled.

    TELECINE (TC) -
    A telecine machine copies the film digitally from the reels. Sound and picture should be very good, but due to the equipment involved and cost telecines are fairly uncommon. Generally the film will be in correct aspect ratio, although 4:3 telecines have existed. A great example is the JURASSIC PARK 3 TC done last year. TC should not be confused with TimeCode , which is a visible counter on screen throughout the film.

    SCREENER (SCR) -
    A pre VHS tape, sent to rental stores, and various other places for promotional use. A screener is supplied on a VHS tape, and is usually in a 4:3 (full screen) a/r, although letterboxed screeners are sometimes found. The main draw back is a "ticker" (a message that scrolls past at the bottom of the screen, with the copyright and anti-copy telephone number). Also, if the tape contains any serial numbers, or any other markings that could lead to the source of the tape, these will have to be blocked, usually with a black mark over the section. This is sometimes only for a few seconds, but unfortunately on some copies this will last for the entire film, and some can be quite big. Depending on the equipment used, screener quality can range from excellent if done from a MASTER copy, to very poor if done on an old VHS recorder thru poor capture equipment on a copied tape. Most screeners are transferred to VCD, but a few attempts at SVCD have occurred, some looking better than others.

    DVD-SCREENER (DVDscr) -
    Same premise as a screener, but transferred off a DVD. Usually letterbox , but without the extras that a DVD retail would contain. The ticker is not usually in the black bars, and will disrupt the viewing. If the ripper has any skill, a DVDscr should be very good. Usually transferred to SVCD or DivX/XviD.

    DVDRip -
    A copy of the final released DVD. If possible this is released PRE retail (for example, Star Wars episode 2) again, should be excellent quality. DVDrips are released in SVCD and DivX/XviD.

    VHSRip -
    Transferred off a retail VHS, mainly skating/sports videos and XXX releases.

    TVRip -
    TV episode that is either from Network (capped using digital cable/satellite boxes are preferable) or PRE-AIR from satellite feeds sending the program around to networks a few days earlier (do not contain "dogs" but sometimes have flickers etc) Some programs such as WWF Raw Is War contain extra parts, and the "dark matches" and camera/commentary tests are included on the rips. PDTV is capped from a digital TV PCI card, generally giving the best results, and groups tend to release in SVCD for these. VCD/SVCD/DivX/XviD rips are all supported by the TV scene.

    WORKPRINT (WP) -
    A workprint is a copy of the film that has not been finished. It can be missing scenes, music, and quality can range from excellent to very poor. Some WPs are very different from the final print (Men In Black is missing all the aliens, and has actors in their places) and others can contain extra scenes (Jay and Silent Bob) . WPs can be nice additions to the collection once a good quality final has been obtained.

    DivX Re-Enc -
    A DivX re-enc is a film that has been taken from its original VCD source, and re-encoded into a small DivX file. Most commonly found on file sharers, these are usually labeled something like Film.Name.Group(1of2) etc. Common groups are SMR and TND. These aren't really worth downloading, unless you're that unsure about a film u only want a 200mb copy of it. Generally avoid.

    Watermarks -
    A lot of films come from Asian Silvers/PDVD (see below) and these are tagged by the people responsible. Usually with a letter/initials or a little logo, generally in one of the corners. Most famous are the "Z" "A" and "Globe" watermarks.

    Asian Silvers / PDVD -
    These are films put out by eastern bootleggers, and these are usually bought by some groups to put out as their own. Silvers are very cheap and easily available in a lot of countries, and its easy to put out a release, which is why there are so many in the scene at the moment, mainly from smaller groups who don't last more than a few releases. PDVDs are the same thing pressed onto a DVD. They have removable subtitles, and the quality is usually better than the silvers. These are ripped like a normal DVD, but usually released as VCD.


    Formats

    VCD -
    VCD is an mpeg1 based format, with a constant bitrate of 1150kbit at a resolution of 352x240 (NTCS). VCDs are generally used for lower quality transfers (CAM/TS/TC/Screener(VHS)/TVrip(analogue) in order to make smaller file sizes, and fit as much on a single disc as possible. Both VCDs and SVCDs are timed in minutes, rather than MB, so when looking at an mpeg, it may appear larger than the disc capacity, and in reality u can fit 74min on a CDR74.

    SVCD -
    SVCD is an mpeg2 based (same as DVD) which allows variable bit-rates of up to 2500kbits at a resolution of 480x480 (NTSC) which is then decompressed into a 4:3 aspect ratio when played back. Due to the variable bit-rate, the length you can fit on a single CDR is not fixed, but generally between 35-60 Mins are the most common. To get a better SVCD encode using variable bit-rates, it is important to use multiple "passes". this takes a lot longer, but the results are far clearer.

    XVCD/XSVCD -
    These are basically VCD/SVCD that don't obey the "rules". They are both capable of much higher resolutions and bit-rates, but it all depends on the player to whether the disc can be played. X(S)VCD are total non-standards, and are usually for home-ripping by people who don't intend to release them.

    DivX / XviD -
    DivX is a format designed for multimedia platforms. It uses two codecs, one low motion, one high motion. most older films were encoded in low motion only, and they have problems with high motion too. A method known as SBC (Smart Bit-rate Control) was developed which switches codecs at the encoding stage, making a much better print. The format is Ana orphic and the bit-rate/resolution are interchangeable. Due to the higher processing power required, and the different codecs for playback, its unlikely we'll see a DVD player capable of play DivX for quite a while, if at all. There have been players in development which are supposedly capable, but nothing has ever arisen. The majority of PROPER DivX rips (not Re-Encs) are taken from DVDs, and generally up to 2hours in good quality is possible per disc. Various codecs exist, most popular being the original Divx3.11a and the new XviD codecs.

    CVD -
    CVD is a combination of VCD and SVCD formats, and is generally supported by a majority of DVD players. It supports MPEG2 bit-rates of SVCD, but uses a resolution of 352x480(ntsc) as the horizontal resolution is generally less important. Currently no groups release in CVD.

    DVD-R -
    Is the recordable DVD solution that seems to be the most popular (out of DVD-RAM, DVD-R and DVD+R). it holds 4.7gb of data per side, and double sided discs are available, so discs can hold nearly 10gb in some circumstances. SVCD mpeg2 images must be converted before they can be burnt to DVD-R and played successfully. DVD>DVDR copies are possible, but sometimes extras/languages have to be removed to stick within the available 4.7gb.

    MiniDVD -
    MiniDVD/cDVD is the same format as DVD but on a standard CDR/CDRW. Because of the high resolution/bit-rates, its only possible to fit about 18-21 mins of footage per disc, and the format is only compatible with a few players.


    Misc Info

    Regional Coding -
    This was designed to stop people buying American DVDs and watching them earlier in other countries, or for older films where world distribution is handled by different companies. A lot of players can either be hacked with a chip, or via a remote to disable this.

    RCE -
    RCE (Regional Coding Enhancement) was designed to overcome "Multiregion" players, but it had a lot of faults and was overcome. Very few titles are RCE encoded now, and it was very unpopular.

    Macrovision -
    Macrovision is the copy protection employed on most commercial DVDs. Its a system that will display lines and darken the images of copies that are made by sending the VHS signals it can't understand. Certain DVD players (for example the Dansai 852 from Tescos) have a secret menu where you can disable the macrovision, or a "video stabaliser" costs about 30UKP from Maplin (http://www.maplin.co.uk)

    NTSC/PAL -
    NTSC and PAL are the two main standards used across the world. NTSC has a higher frame rate than pal (29fps compared to 25fps) but PAL has an increased resolution, and gives off a generally sharper picture. Playing NTSC discs on PAL systems seems a lot easier than vice-versa, which is good news for the Brits icon_smile.gif An RGB enabled scart lead will play an NTSC picture in full colour on most modern tv sets, but to record this to a VHS tape, you will need to convert it to PAL50 (not PAL60 as the majority of DVD players do.) This is either achieved by an expensive converter box (in the regions of ?200+) an onboard converter (such as the Dansai 852 / certain Daewoos / Samsung 709 ) or using a World Standards VCR which can record in any format.


    Release Files

    RARset -
    The movies are all supplied in RAR form, whether its v2 (rar>.rxx) or v3 (part01.rar > partxx.rar) form.

    BIN/CUE -
    VCD and SVCD films will extract to give a BIN/CUE. Load the .CUE into notepad and make sure the first line contains only a filename, and no path information. Then load the cue into Nero/CDRWin etc and this will burn the VCD/SVCD correctly. TV rips are released as MPEG. DivX files are just the plain DivX - .AVI

    NFO -
    An NFO file is supplied with each movie to promote the group, and give general iNFOrmation about the release, such as format, source, size, and any notes that may be of use. They are also used to recruit members and acquire hardware for the group.

    SFV -
    Also supplied for each disc is an SFV file. These are mainly used on site level to check each file has been uploaded correctly, but are also handy for people downloading to check they have all the files, and the CRC is correct. A program such as pdSFV or hkSFV is required to use these files.


    Usenet Information

    Access -
    To get onto newsgroups, you will need a news server. Most ISPs supply one, but this is usually of poor retention (the amount of time the files are on server for) and poor completition (the amount of files that make it there). For the best service, a premium news server should be paid for, and these will often have bandwidth restrictions in place.

    Software -
    You will need a newsreader to access the files in the binary newsgroups. There are many different readers, and its usually down to personal opinion which is best. Xnews / Forte Agent / BNR 1 / BNR 2 are amongst the popular choices. Outlook has the ability to read newsgroups, but its recommended to not use that.

    Format -
    Usenet posts are often the same as those listed on VCDQUALiTY (i.e., untouched group releases) but you have to check the filenames and the description to make sure you get what you think you are getting. Generally releases should come down in .RAR sets. Posts will usually take more than one day to be uploaded, and can be spread out as far as a week.

    PAR files -
    As well as the .rxx files, you will also see files listed as .pxx/.par . These are PARITY files. Parity files are common in usenet posts, as a lot of times, there will be at least one or two damaged files on some servers. A parity file can be used to replace ANY ONE file that is missing from the rar set. The more PAR files you have, the more files you can replace. You will need a program called SMARTPAR for this.


    Scene Tags

    PROPER -
    Due to scene rules, whoever releases the first Telesync has won that race (for example). But if the quality of that release is fairly poor, if another group has another telesync (or the same source in higher quality) then the tag PROPER is added to the folder to avoid being duped. PROPER is the most subjective tag in the scene, and a lot of people will generally argue whether the PROPER is better than the original release. A lot of groups release PROPERS just out of desperation due to losing the race. A reason for the PROPER should always be included in the NFO.

    SUBBED -
    In the case of a VCD, if a release is subbed, it usually means it has hard encoded subtitles burnt throughout the movie. These are generally in malaysian/chinese/thai etc, and sometimes there are two different languages, which can take up quite a large amount of the screen. SVCD supports switch able subtitles, so some DVDRips are released with switch able subs. This will be mentioned in the NFO file if included.

    UNSUBBED -
    When a film has had a subbed release in the past, an Unsubbed release may be released

    LIMITED -
    A limited movie means it has had a limited theater run, generally opening in less than 250 theaters, generally smaller films (such as art house films) are released as limited.

    INTERNAL -
    An internal release is done for several reasons. Classic DVD groups do a lot of .INTERNAL. releases, as they wont be dupe'd on it. Also lower quality theater rips are done INTERNAL so not to lower the reputation of the group, or due to the amount of rips done already. An INTERNAL release is available as normal on the groups affiliate sites, but they can't be traded to other sites without request from the site ops. Some INTERNAL releases still trickle down to IRC/Newsgroups, it usually depends on the title and the popularity. Earlier in the year people referred to Centropy going "internal". This meant the group were only releasing the movies to their members and site ops. This is in a different context to the usual definition.

    STV -
    Straight To Video. Was never released in theaters, and therefore a lot of sites do not allow these.

    ASPECT RATIO TAGS -
    These are *WS* for widescreen (letterbox) and *FS* for Fullscreen.

    RECODE -
    A recode is a previously released version, usually filtered through TMPGenc to remove subtitles, fix color etc. Whilst they can look better, its not looked upon highly as groups are expected to obtain their own sources.

    REPACK -
    If a group releases a bad rip, they will release a Repack which will fix the problems.

    NUKED -
    A film can be nuked for various reasons. Individual sites will nuke for breaking their rules (such as "No Telesyncs") but if the film has something extremely wrong with it (no soundtrack for 20mins, CD2 is incorrect film/game etc) then a global nuke will occur, and people trading it across sites will lose their credits. Nuked films can still reach other sources such as p2p/usenet, but its a good idea to check why it was nuked first in case. If a group realise there is something wrong, they can request a nuke.

    NUKE REASONS :: this is a list of common reasons a film can be nuked for (generally DVDRip)

    ** BAD A/R ** :: bad aspect ratio, ie people appear too fat/thin
    ** BAD IVTC ** :: bad inverse telecine. process of converting framerates was incorrect.
    ** INTERLACED ** :: black lines on movement as the field order is incorrect.

    DUPE -
    Dupe is quite simply, if something exists already, then theres no reason for it to exist again without proper reason.

EDIT: 14. 11. 2011 ladan:
Odstraněno tlusté formátování textu celé strany, nedělené oddělovací čáry nahrazeny dělenými.
Doplněno formátování nadpisů a zkratek a barevné zdůraznění textu.
Upraven název téma, drobné opravy v tabulce.
Vložen popis aktuálního stavu vydávání R5 DVD.

_________________


12 úno 2007, 00:45
Profil
Moderátor
Moderátor

Registrován: 14 pro 2008, 11:40
Příspěvky: 1427
Příspěvek Re: KVALITA video ripů - POPIS

Co znamená označení ripu WEB-DL ?

Misulka143 píše:
Mám jeden dotaz, který mi už delší dobu vrtá hlavou.
Před pár dny jsem si stáhla Upíří deníky (The Vampire Diaries) v kvalitě 720p a bylo u toho napsáno označení WEB-dl. Zajímalo by mě, co přesně tohle označení znamená?
A jak je možné, že na internetu se objeví kvalita, kterou nedávají ani v televizi? (Myslím tím vysoké rozlišení a bez loga televize - pár dní po seriálové premiéře v USA?)
Předem díky za odpovědi


Jako WEB-DL je označována kopie videa stažená (placená služba) z iTunes. Liší se od stejného titulu videa
(záznam pořízený z HDTV) vyšší kvalitou při stejném rozměru obrazu. Neobsahuje dodatečně vložená loga
a značky vysílacích kanálů.
HDTV má většinou nižší kvalitu díky tuhé kompresi videa (s cílem výrazně snížit datový tok na přenosových
cestách) a obsahuje vložené nápisy a loga TV stanic.

iTunes dává tato videa do prodeje se zpožděním vůči vysílání HDTV, což je zřejmě dohoda s distributory.
Prodej začíná obvykle po 6-8 hodinách po vysílání v TV.

HDTV má sice velký rozměr obrazu v pixelech, ale kvalita obvykle utrpí použitím ztrátové komprese.
Srovnávací screeny si můžete prohlédnout zde:
Porovnává se stejný rámec filmu z iTunes a HDTV, změna je vyvolána pohybem myši mimo obrázek.
Dokonalé, že? ;-)

Gossip Girl S02 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71769
Breaking Bad S04 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71761
Breaking Bad S04 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71762
Two and a Half Men S08 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71763
30 Rock S05 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71764
The Big Bang Theory S04 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71766
Nikita S01 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71767
Franklin & Bash S01 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71768
Flashpoint S04 [HDTV vs WEB-DL]: http://screenshotcomparison.com/comparison/71770

Rozdíly jsou největší na tmavých scénách, kde je ztrátová komprese obrazu (a úspora datového toku)
nejsilnější.

Zdroj: HD-DUMP admin

_________________
ČTĚTE a přemýšlejte! Klidně se zeptejte. ;-)


08 led 2012, 05:37
Profil
Moderátor
Moderátor

Registrován: 14 pro 2008, 11:40
Příspěvky: 1427
Příspěvek Re: KVALITA video ripů - POPIS

Co znamená označení VoDRip / VOD-rip ?

Zkratka VoD pochází ze slovního spojení Video on Demand = video na vyžádání.

Je to poměrně obecný pojem, který může mít v běžné praxi mnoho podob.
Jedna z nich je IPTV (televize přes internetový protokol)
http://cs.wikipedia.org/wiki/IPTV

Jedná se o placenou službu s možností výběru videa, na které se můžete dívat poté, co vám bude umožněno
sledování on-line (nebo stažení do záznamového zařízení).
Jenou z možných variant je např. IPTV (televize přes internetový protokol http://cs.wikipedia.org/wiki/IPTV ).
Zákazník si vybere z katalogu to, co jej zajímá, přesně podle vlastního zájmu a nabídky poskytovatele
služby. Přenos videa je určen pouze pro konkrétního zákazníka, který si zahájení přenosu vyžádal.

Kdo zvládne technicky zachycení videa do PC a uložení na disk a poradí si i s jeho ochranou, dokáže
pak už vyrobit i kopii - rip v požadované kvalitě a uložit některým ze známých a používaných kodeků
do požadovaného formátu (třeba x264 v kontejneru *.mkv umožňujícím přidávat synchronizované zvukové
stopy v různých jazycích nebo množství titulků, jak známe z kopií pořízených z BluRay disků nebo HDTV).

Kvalita VoD ripu může být různá v závislosti na kvalitě původního zdroje a provedených úpravách.

Podobné je to i s PPV ripem (Pay Per View) videa používaného jako placené služby např. v sítích hotelů.

_________________
ČTĚTE a přemýšlejte! Klidně se zeptejte. ;-)


12 led 2012, 19:00
Profil
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 3 ] 

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru









StahovaniZaSMS Pizza Modena MP3 free download