Kina jsou zákazy shromažďování osob v uzavřených prostorách z hygienických důvodů postižena
podobně, jako sportovní utkání všeho druhu. Po celém světě se např. fotbalové a hokejové zápasy
odehrávají před prakticky prázdnými hledišti, zvukovou kulisu zápasů tvoří hlasy a křik hráčů a jejich
doprovodu. Někde je povoleno omezené množství diváků, ale s další vlnou vzestupu koronavirové
pandemie jsou opatření zpřísňována a počet diváků omezován na minimum. Nákaza působí problémy
i samotným sportovcům, neustálé testování a prokazování negativních výsledků je unavující i pro ně.
Mnohokrát už byla narušena sportovní klání kvůli nemoci či jen pozitivním testům některých členů týmu.
Pořadatelům tento stav, podobně jako všem podnikajícím subjektům, působí obrovské finanční ztráty,
zejména pokud jsou jejich příjmy založeny na vysoké návštěvnosti. A tento stav platí samozřejmě
i pro kina a filmovou tvorbu a distribuci. Hodnocení filmů podle vydělaných peněz na vstupném po
uvedení do kin najednou ztratilo smysl. Kina jsou zavřená a nebo je jejich provoz omezen tak, že
jejich ekonomická existence je ohrožena. Tento stav potrvá nejspíš ještě řadu měsíců, možná i více
než 1 rok, dokud si celá populace neprojde nákazou a nebude hrozit zahlcení zdravotnictví množstvím
těžce nemocných pacientů s koronavirovou nemocí, ohrožující jejich život...
Internet se tak zřejmě stává hlavním prostředkem, s nímž se zájemci s novými filmy vůbec mohou
seznámit. Jak se filmová tvorba a distribuce dokáže s tímto finančně-katastrofickým vývojem vyrovnat?